| INHOUD Home Editor's Letter TECHNOLOGY Reinventing the tube Keeping up with the Times J-blogging the best of both worlds? 'n Kykie na die veranderende eenoog-koning MXit worth its moola Techno impaired Mobile media: A threat? PEOPLE Solo journalism What the eyes do not see, does grieve the heart Beautiful journalism Vrouetydskrifte + die internet = 'n blink toekoms? Can u sms it 2 me? Do you get your news? Die Burger vir die burgers The artist formerly known as the audience THE CHANGING ROLE OF THE MEDIA Rebuilding the Chinese wall Politici en hul waghonde ENVIRONMENT Burning issue: A changing climate, a changing media Van toeka tot nou: Die 50/50 suksesverhaal ART Kort aan kortverhale? "Teater van die gedagte" se swanesang? Gevra: 'n drukmedia Harry Potter Fluit-fluit is die storie uit vir boeke en boekresensies? SPORT Wat sport van vol is, loop die pen van oor Keeping the game alive...with "sportainment"   |   
        Die Burger vir die burgers Die Burger was  geassosieer met apartheid – en toe kom 1994. Die koerant moes herposisioneer  vir die eise van ‘n nuwe samelewing – van ‘n mondstuk vir ‘n regering tot ‘n  onpartydige koerant vir ‘n gemeenskap. Vania van der Heever het ‘n bietjie gaan  rondvra of mense met dié stelling saamstem.  Die Wes-Kaapse  dagblad Die Burger is reeds generasies lank vir baie huishoudings ‘n bron van  inligting. Die Burger word deur baie Afrikaanssprekendes ongeag van ras gelees.  In die meeste winkels in die Wes- en Oos-Kaap is dié koerant die gunsteling op  die nuusrakke. 
 Dit is algemene  kennis dat Die Burger ’n mondstuk van die nasionale Party (NP) was. Oor die  jare het dit wel van partyblad tot ’n onpartydige koerant ontwikkel.
 
 Anthony Jacobus, ’n  onderwyser van Mitchells Plain, is ’n getroue leser van Die Burger vir die  afgelope 32 jaar. Die Burger is deel van sy gesin se leesmateriaal. “In die verlede is  net ’n paar bladsye aan die bruinmense afgestaan. Dit het verslag gedoen oor  nuusgebeure wat ons geraak het. Die Burger het ’n mark in die bruin gemeenskap  gehad, omdat Afrikaans die moedertaal van baie van ons is,“ het hy gesê.
 
 Baie van die  bruin lesers kan dus met Afrikaans idntifiseer. Sydney Mackenzie (76) van  Bishop Lavis koop elke dag dié koerant. Hy was voorheen ’n ondersteuner van die  Nasionale Party en al is dié party nie meer aan bewind nie, lees hy steeds Die  Burger. “Daar is nie ’n ander koerant wat vir my die nuus kan gee soos dié koerant  nie, ook nie die televisie nie. Die koerant het baie verander oor die jare,  maar bly die beste.“ Hy meen Die Burger is onpartydig en hy hou daarvan.
 
 Volgens  Media24-statistiek van 1999 tot 2007 is bruinmense die grootste lesersgroep van  Die Burger. In 1999 het dié koerant 501 000 lesers gehad. Van dié getal was  55.3% bruinmense. Tussen 1999 en 2007 het Die Burger se lesers van 501 000  lesers na 434 000 afgeneem. In 2007 was daar ’n geringe afname onder bruin  lesers.
 
 Na 1994 het die  rol van Die Burger verander. Dit  wou wegkom van hul beeld as ’n mondstuk van die ou regering. Jacobus sê: “As  die berigte van die NP-era met vandag se mediastandaarde gemeet word, sou dit  as haatspraak en politieke opruiery beskou word.”
 
 Volgens Zelda  Jongbloed, adjunkredakteur van Die Burger, lê daar nog baie verandering voor  vir dié koerant. “Ons probeer tog om ons aanbod gemeenskapsgerig te maak. Ons is tans besig  met ’n aggressiewe plaaslike nuusstrategie wat ons sonering noem. Die doel van  ons soneringsaksie is om die unieke verhouding wat Die Burger met sy bestaande  mark opgebou het, uit te bou tot sy voordeel en sodoende sake te bemoeilik vir  ons mededingers wat ons mark will betree. Die uitdaging is om streek- of  gebiedspesifiek te dink en nie sone-gegenereerde kopie op te weeg teen  bealngriker en nasionale nuus nie.“
 
 Volgens Jongbloed  behels die plan om vyf streekuitgawes met sy eie geur en prikkels elke aand  saam te stel. Die soneringsplan is gemik op die Suid-Kaap, Boland, Noord-Skiereiland,  Suid-Skiereiland en die metropool. Sy sê Suid-Kaap en Boland se soneringsbeleid  word reeds toegepas.
 
 Friede le Roux,  navorsingsbestuurder van Die Burger, sê hulle doen moeite om nuus uit sekere  gebiede waar daar baie lesers is, aan te bied.
 
 Die verandering  is self in die personeel te sein. As ’n mens die koerant oopslaan en na die  name van verslaggewers en fotograwe kyk, is dit meer verteenwoordigend.  Jongbloed meen dié koerant probeer ook in lyn met die wetlike voorskrifte bly.  Die Burger stel meer mense van kleur en vroue aan en probeer hulle in diens  hou. “Dit  is ’n stryd om opgeleide produksiepersoneel te kry.“
 
 Jongbloed sê 50%  van Die Burger se hoofredaksie is mense van kleur. Daar is meer joernaliste van  kleur as wit joernaliste in die nuuskantoor. “Ons lewe in ’n land waar dit noodsaaklik  is dat wanpraktyke reggestel word.“
 
 Nog ’n fokuspunt  vir dié koerant is die multimedia-nuusplatform. Die Burger het ’n  aanlyn-webtuiste waar nuusstories eerste gesien kan word. “Sover ek weet, is dié koerant se  multimedia-afdeling meer gevorderd as ander koerante,“ het sy gesê. Dié koerant se nuwe “vryvloeimodel” gee  lesers die nuus op die webtuiste, in die koerant en nou selfs op hul selfone. “Dié koerant word  herontwerp om dit ’n vriendeliker, jonger voorkoms te gee.“
 
 Le Roux beaam  dit: “Die  Burger gaan beslis nie terugstaan vir enige ander koerant wat die aanvaarding  en omarming van nuwe tegnologie betref nie. Ons glo die multimedia-platform is  die enigste manier om die toekoms suksesvol aan te pak en ons posisioneer  onsself ook so.
       |